• Partners

Allianz ‘verzekeringspartner van de zwemsport’

18 april 2023

News 8

Allianz ‘verzekeringspartner van de zwemsport’

Allianz Benelux en de Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) gaan voor 3 jaar een partnership aan. Allianz ondersteunt hiermee de KNZB in haar missie om voor iedereen in Nederland een leven lang zwemmen mogelijk te maken. Het partnership sluit aan bij de 'purpose' van Allianz - ‘We secure your future’.

Allianz levert een bijdrage aan de voorbereiding van TeamNL Zwemmen op de Olympische Spelen van Parijs 2024. En leden van de KNZB kunnen binnenkort gebruik maken van een concurrerend aanbod op auto- & woonverzekeringen met uitstekende voorwaarden bij de ‘verzekeringspartner van de zwemsport’. Allianz Benelux is voornemens dit aanbod in de toekomst verder uit te breiden naar andere partners.

Olympische & Paralympische Spelen

De samenwerking met de KNZB is een aanvulling op het wereldwijde partnership van Allianz met de Olympische en Paralympische Spelen en het lokale partnership met het Watersportverbond en het WK Zeilen.

Allianz ondersteunt het Internationale Paralympische Comité al sinds 2006 en lanceerde op 11 januari 2021 het wereldwijde partnership van de Olympische en Paralympische Spelen voor de periode 2021-2028. Hiermee werkt Allianz aan de hand van de Olympische en Paralympische visie via de sport aan een betere en inclusieve wereld.

Allianz en de KNZB, een goede match

De KNZB zorgt er met ongeveer 420 verenigingen en circa 130.000 leden voor dat Nederlanders leren zwemmen en kunnen genieten van de zwemsport. De Nederlandse zwemmers zijn sterk vertegenwoordigd bij de Olympische en Paralympische Spelen. Met het partnership bouwen Allianz en de KNZB met vertrouwen en toewijding verder aan de toekomst van de zwemsport in Nederland.

Mart Vreven, Head of Sales bij Allianz Nederland: “Wij kijken met plezier uit naar de samenwerking met de KNZB. Haar missie om de zwemsport te promoten en toegankelijk te maken voor iedereen in Nederland, past uitstekend bij ons streven om bij te dragen aan een zorgeloze en duurzame toekomst.”

Carlijn Hofland, Manager Marketing, Communicatie & Partnerships bij de Koninklijke Nederlandse Zwembond: “Wij zijn trots op het partnership met Allianz Benelux, de bijdrage aan de voorbereiding van TeamNL Zwemmen op de Olympische Spelen van Parijs 2024 en de waarde die Allianz toevoegt aan het lidmaatschap van de KNZB. Dit helpt ons om samen met onze verenigingen en leden de zwemsport in Nederland toekomstbestendig te maken.”

Over Allianz in de Benelux

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met 122 miljoen* klanten in meer dan 70 landen en meer dan 159.000 medewerkers. Allianz is het nummer 1-verzekeringsmerk in de Interbrand Global Brands Ranking 2022 en is erkend als duurzame verzekeraar door de Dow Jones Sustainability Index 2022.

In de Benelux biedt Allianz via adviseurs verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, het mkb en grote ondernemingen. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen.

In Nederland bedient Allianz meer dan 1,4 miljoen klanten, via distributiepartners en de direct writer Allianz Direct. Hier heeft Allianz circa 1.150 medewerkers en een omzet van 1,9 miljard euro. In België en Luxemburg heeft Allianz meer dan 850.000 klanten, ruim 800 medewerkers en een omzet van 1,5 miljard euro.

Meer informatie: www.allianz.nl.

*Inclusief niet-geconsolideerde entiteiten met Allianz-klanten.

Foto: Kees-Jan van Overbeeke.