Aankondiging: ledenwervingscampagne 'Spring erin!'

26 augustus 2025

Spring Erin Header

Meer leden zorgen voor meer (contributie)inkomsten. Daarnaast helpen ze om teams gemakkelijker te vullen en zijn (ouders van) nieuwe leden ook nog eens potentiële vrijwilligers. Het werven van nieuwe leden vergroot kortgezegd de stabiliteit van jouw vereniging. Daarom zet de KNZB met ledenwervingscampagne 'Spring erin!' vol in op het werven van nieuwe leden.

Halverwege oktober start de ledenwervingscampagne 'Spring Erin!', die de KNZB heeft opgezet om verenigingen te ondersteunen bij het werven van nieuwe leden. De campagne wordt gratis en kant en klaar aangeboden aan alle zwemverenigingen die zijn aangesloten bij de KNZB. In een overzichtelijk stappenplan worden verenigingen vervolgens meegenomen in wat zij kunnen doen van de campagne een succes te maken.

"Door middel van 'Spring erin!' hopen we verenigingen te helpen om hun ledenaantal te verhogen. Wij zorgen voor de landelijke promotie en het uitwerken van campagne-materialen. Tegelijkertijd rekenen we voor de uitvoer van activiteiten en de lokale promotie op de verenigingen. De ervaring leert dat hoe meer een vereniging zelf investeert in dergelijke campagnes, hoe beter het resultaat zal zijn", licht Bas Hokke, projectleider van 'Spring erin!', de samenwerking met de verenigingen toe.

Verenigingsbesturen ontvangen begin september uitgebreide informatie en kunnen zich dan aansluiten bij de campagne. Zo profiteren ze van landelijke advertenties die de KNZB gericht zal plaatsen om een jonge doelgroep richting de zwemsporten te krijgen. Samen zetten we vervolgens de zwemsporten nog meer op de kaart!