• KNZB
  • Verenigingen

Wijziging verenigingsnaam en/of wijziging statuten

13 februari 2023

Met het inwerking trede van de nieuwe Wet Bestuurlijk Toezicht Rechtspersonen (WBTR) is het per 1 juli 2021 niet langer noodzakelijk om bij wijzigingen goedkeuring te vragen aan de KNZB. Verenigingen die zich (nieuw) aanmelden bij de KNZB dienen de statuten nog wel te delen met de KNZB via verenigingsondersteuning@knzb.nl.

Meer informatie over de statuten vind je op deze pagina.

Wanneer er een naamsponsor aan de vereniging wordt gekoppeld dient daar goedkeuring voor gevraagd te worden. In dat geval dien je het verzoek met een kopie van het getekende sponsorcontract in.

Een verzoek voor een naamswijziging kan gestuurd worden aan info@knzb.nl.

De KNZB zal de nieuwe naam beoordelen en de vereniging over een mogelijk akkoord informeren.

Beëindigen KNZB Lidmaatschap

Wil jouw vereniging het lidmaatschap van de KNZB beëindigen? Dat vinden wij erg jammer. We zien je uiteraad liever niet vertrekken en horen graag de reden. Zullen we eerst nog even contact hebben?

Toch stoppen als vereniging? Download dan hier informatie over het opzeggen van het lidmaatschap.