Klacht

Een onafhankelijke klachtencommissie behandelt algemene klachten over het functioneren van de KNZB en/of de bejegening door de KNZB. De commissie bestaat uit een vertegenwoordiger namens de werknemers (aangewezen door de OR), een vertegenwoordiger namens de werkgever (aangewezen door de directie) en een externe derde (aangewezen door het bestuur). Een klacht is elke schriftelijke uiting van onvrede over een gedraging.

Een schriftelijke uiting van onvrede over een gedraging, handeling en/of nalaten van de KNZB of van een onder verantwoordelijk van de KNZB werkzame medewerker en verband houdend met de uitoefening van een functie of werkzaamheden voor de KNZB, waaronder mede begrepen privacy gerelateerde klachten vanwege de verwerking van persoonsgegevens door de KNZB.

Het gaat hierbij nadrukkelijk niet om besluiten (door organen) van de KNZB, contractuele relaties, de rechtspraak in de KNZB of het voeren van gerechtelijke procedures.

Meer weten? Lees hier meer over de klachtenregeling.